Doradca Hotelarski – jego rola w życiu hotelu

Dodano 22.12.2018

Wielu właścicieli i managerów hoteli miało już styczność z doradcą hotelarskim. Wielu docenia tę współpracę, ale ciągle jeszcze wielu podchodzi do tej usługi sceptycznie. Zastanówmy się, dlaczego warto współpracować z doradcą hotelarskim.

Kiedy najczęściej sięgamy po usługi doradcy hotelarskiego? Zazwyczaj przygotowując nowy hotel do uruchomienia (tzw. pre-opening) lub w momencie, kiedy czujemy, że nasz hotel mógłby funkcjonować lepiej, ale sami nie wiemy, co możemy jeszcze zrobić lub zmienić.

Wielu managerów hoteli traktuje doradcę hotelarskiego jak swoją konkurencję albo jako osobę, która chce podważyć jego autorytet i umiejętności. Takie rozumowanie jest całkowicie błędne; najlepsze efekty uzyskujemy, kiedy współpraca na linii dyrektor hotelu – doradca hotelarski jest ścisła i pozbawiona negatywnych emocji.

Doradca hotelarski, posiadający wiedzę i doświadczenie zdobyte w wielu różnych obiektach, który umie spojrzeć na nasze problemy z zupełnie innej perspektywy, potrafi sprawić, że rozwiązania problemów są często zaskakująco proste i oczywiste. Doradca jest wsparciem dla kadry managerskiej hotelu w trudnych i wymagających wytężonej pracy okresach, np. właśnie w trakcie pre-openingu hotelu.

Plusy współpracy z zewnętrznym doradcą hotelarskim:

  • dzięki wieloletniej pracy zdobył doświadczenie w wielu różnych obiektach i sytuacje, które Ciebie zaskakują, dla doradcy są często scenariuszem, z którym miał już do czynienia;
  • doradca wspiera i szkoli Twoich managerów, posiada rozległe kontakty w branży HORECA, przez co jest w stanie szybko dokonać dużych zmian w funkcjonowaniu hotelu;
  • nie jest dla Ciebie pracownikiem etatowym – płacisz za wykonaną przez niego usługę;
  • potrafi bezstronnie ocenić jakość pracy Twoich pracowników z perspektywy Gościa (np. audyt tajemniczy Gość).